#231 Alahai Melayu...





Alahai melayu. Ok, wa bukan nk kutuk bangsa wa sendiri. Tapi tu sume lumrah alam yang sudah tertulis.

Nak cite pasal orang Melayu ni mmg takkan abis. Abis pun maybe lagi 4 5 malam akan datang kut. Tu pun pas di pendekkan cite. Kalo nak cite panjang, maybe sampai Hari Natal tahun 2019 kut baru abis.

ok...ni petikan yang aku paste dari antara blog yang aku xpernah miss nak baca si kambingitam :)

Melayu yang normal adalah bila ada Melayu yang sedang bergembira, mesti ada Melayu lain yang sedang sakit hati genggam tangan ketat-ketat sambil ketap gigi, dengki.

Melayu yang normal adalah Melayu yang sedap kutuk belakang Melayu yang lain padahal dia sendiri kata "tak main lah kutuk belakang-belakang".


Normal ah. Melayu memang macam tu.

Ye ke dak?

13 otak kusut masai serabai:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ berkata...

hahaha~

setuju bro~

=)

nasib baik ku ada beberapa percent darah arab~

shahirahkhairudin berkata...

totally agreed!!!

especially melayu yang dengki dengan kemajuan org melayu lain..

depan mata aku, saban hari kot..hah kan dah keluar ayat kamus!

Seroja Jingga berkata...

so true chotz..
hey ur blog getting best!

AkU berkata...

agreed..*nod*..

one more thing..bukan melayu je la..but mostly..sua sangat selak kain orang..

shafarshahril berkata...

i second this

tp i'm not a big fan of "setitik nila, rosak susu sebelanga" kind of thought, ak rase xsume melayu cmtu, cume maybe rmi yg membesar dgn culture cmtu, so slh sape skrg ni? ak rse salah nenek moyang kita. haha

chotz berkata...

hahaha...btoi tu shafar!
aku sekarang mmg n gah panas gila ngan MELAYU! nanti aku cerita lah kat entry aku pasal MELAYU ni

hans berkata...

bagi aku benda nih subjektif
memang ramai melayu macam ni
tapi masih ada melayu yg baik

Fauzzan Helmy Anuar berkata...

Memang sangat setujulah
Dan effectnya sebab tak tahan dengan orang yang dengki, mie block blog Mie terus
Gigih dok menyebar cerita kain orang
Kenapa tak cerita cerita kain sendiri yang berlobang nak reput tu..

ikanbilis berkata...

kalau ada batang dah 2 biji bola kutuk la depan2 tak gitu?


biasa la orang bila culture tak cakap direct, low context value.... haih..

beautiful_rose berkata...

mmg betol pon..x bole lgsg tgk kejayaan org len kesenangan org len
mst nak dengki nak sabotaj sebar fitnah mcm2....

yusuf mujahidin ™ berkata...

kite la melayu br yg kne kikis sifat2 burok tu..

err..wa dengki blog lu cantik..hahahaha


peace*

aideeb berkata...

Saya tak fikir mcm tu sbb klo kita menonton drama2 dari pelbagai negara luar pun, indon, thai, philiphines, hindustan, korea, japan, hongkong, taiwan...ciri2 dengki, dendam kesumat tu mmg wujud di mana2...masa belajar dgn international students (arab, bosnia, afrika,)..they r all the same..ada gak ngutuk kwn sendiri kat belakang..

so ingat lah xsemua macam tu....(just my opinion..jgn berdendam dgn saya pula..huhu)

Tanpa Nama berkata...

funny aku baca komen semua. :)

@aideeb :: sebab kita ni melayu, psl tu kita perlu tekan kn isu MELAYU. bukan bangsa lain. Tp apa ada mslh, kita kan 1 malaysia :)

ktip-ktip

The Best Links

si otakkusut

Foto saya
"I’m selfish, impatient, and a little insecure. I make mistakes, I’m out of control and at times hard to handle. But if you can’t handle me at my worst, then you sure as hell don’t deserve me at my best..."

penganut otakkusut

otak+mereka

...............................