aku berdiam bukan bereerti mati


erm...nyalaan api criket berwarna jingga memberikan nyalaan bara kecil pada teman setia bernama dunhill. aku sedut lembut sambil merasai nikmat tar dan jutaan toksik yang bermegah ego sambil menerokai segenap ruang rongga dalaman aku.

tak aku peduli! tak aku hirau akan kesannya kemudian hari.

otak serabut aku mencari-cari kata pemula bicara...namun yang pasti, setelah 3 batang dunhill, baru aku gagahi huraian hati tuk memulakan bicara hina diri.

agak lama aku membiarkan fasa blog aku terhampar sunyi tanpa bicara atau kata nista tuk korang ketawakan, atau menjijikkan segala luahan rasa. Tanpa niat membiarkan statik emosi yang berceramuk, mempengaruhi terbengkalainya ceritera jiwa didalam blog aku ni.

ya! aku akui yang...

aku mati bicara..
aku mati kata...
aku hilang ceritera...
aku tiada idea...
aku alpa peristiwa...
aku dungu seketika...
aku tumpul jiwa...
aku gundah rasa...

itu semua aku yang menjadikan otakkusut sunyi tanpa secalit huraian. maaf andai aku menbuat siapapun terasa! tidak bermaksud sekali...tidak!!

hanya aku mampu aku kata...aku perlukan ruang tuk diri ini mengenali jiwa sendiri.

senyum aku bukan beerti suka...
tawa aku bukan bermaksud gembira...
riang aku bukan berlagu ceria...
nyanyianku bukan berdendang sekola...

atau

murung aku bukan beerti duka...
tangis aku bukan bermaksud lara...
hiba aku bukan berlagu derita...
sayu aku bukan berdendang mestapa...

aku pon tak pasti apa yang aku rasa! pelik bukan bila mana penelitian rasa berceramuk antara mereka...konflik jiwa yang sukar di mengertikan. otakkusut semakin serabut bila mana, sistem pemikiran berkonfrantasi dengan jiwa kacau yang amat bilau.

jadilah aku si chot yang masuk air! aduh!

hanya ini yang mampu aku persembahkan dalam gelojak cas-cas porak poranda dalam jiwa dilaka aku menyepi...hanya luah rasa diri yang terasa berseorangan dan bersendirian.


yesterday i believed in something...
i believed that come what may, we would still make it till the end...
i believed if we search hard enough, we would find that silver lining behind every cloud...
i believed that it takes both rain and sunshine to make a rainbow...
i belived that in the end, it comes down to you and i...
but i also learnt yesterday how easily heart can change...
today, it made me wonder - maybe i never really had it at all...

16 otak kusut masai serabai:

iyllienaz berkata...

bro, be tough..do take care of urself..=)

Hans berkata...

po kono ko jang ..?

lumut berkata...

tersentuh wa baca entry lu..dan aku rasa aku juga perlu diam utnuk cari ruang dulu..aku rasa juge ape yg kau rase..take care chotz..

"senyum aku bukan beerti suka...
tawa aku bukan bermaksud gembira...
riang aku bukan berlagu ceria...
nyanyianku bukan berdendang sekola...

atau

murung aku bukan beerti duka...
tangis aku bukan bermaksud lara...
hiba aku bukan berlagu derita...
sayu aku bukan berdendang mestapa..."

lumut berkata...

nak komen lg..
pliss jage diri kau...
aku trige pulak gaya kau bercerita...
mcm biasa ciumkan budak comel tuh untuk aku..tak kesampaian hajat aku nak cium die..

take care chotz...ape pon berlaku ig siapa dan kat mana kau..

damn jiwa aku pon serabut.letih buat2 hepi....

thanx beb kongsi cerita lu dgn wa ...

Amir Hazwan berkata...

u sad i sad. u cry i cry. shit la lagu falling slowly la plakk...

Seroja Jingga berkata...

there u go.
rilly. i miss u and all ur shit!

sesape pun akan alami perang jiwa.
semua orang.!

take ur time..
im sure..will come here again!

cheers darling
SJ

RAWNA berkata...

apa yang kusut sangat?
meh cite weh.


p/s: cuba hamparkan sejadah, sujud pada Nya. kau ada Dia :)

AkU berkata...

otak kusut..mm..
it's a norm i guess..for me..

take care of ur health bro..
all the best!!

Tanpa Nama berkata...

aku terasa bersalah keh dengan post neh. adoyay.

tapi xpe, wat² xde salah pape la. hew hew hew.

Farah . 5577 berkata...

dlm takde idea ni pun.. dpt bersastera bagai disini.. insyaAllah idea kamu yg merepek tapi bernas tu akan dtg kembali.. chaiyok22!

chotz berkata...

iyllienaz:
nothing happen...just matter bermuhasabah diri sendiri jek...

han:
xdo apo pon jadik...

lumut:
ye mak...aku akan jaga diri aku baik2..hang pon sama gak.

chotz berkata...

amir:
huhuhu...yeah, jiwa kacau

kak seroja:
you are right kak...ngah berperang ngan diri sendiri skg ni

k.a:
baik pak imam

chotz berkata...

aku:
yeah...tengkayu bro

naim:
erkkKkkk....aku terus blur

farah:
pandai pon hang farah...paham pon maksud aku!! labiyu bebeh

AkU berkata...

erk~~tengkayu??
hahhaha..

Amir Hazwan berkata...

btw, jgn dengar lagu2 sedih sgt, nnt lagi sedih. u know that..

lumut berkata...

bangkai panggil aku mak..terajang kang

ktip-ktip

The Best Links

si otakkusut

Foto saya
"I’m selfish, impatient, and a little insecure. I make mistakes, I’m out of control and at times hard to handle. But if you can’t handle me at my worst, then you sure as hell don’t deserve me at my best..."

penganut otakkusut

otak+mereka

...............................