money boy aka gigolo...haihs




Bengang

Tension

Buntu

Khinzir

Damn!

Situasi yang amat aku benci bila tiap kali ia terjadi. Berlaku bila mana akal serabut dengan permasaalahan yang payah diatasi, dengan love life yang gampang porak poranda, lambakan kerja yang agak mustahil untuk diselesaikan dan kisah silam hunting our present life.

Haihs.

Itu yang aku alami sekarang ini. Segala kekusutan akal membuatkan aku jiwa kacau.

Petang kelmarin, sedang aku mengira masa tuk berbuka di thai restaurant di KLCC on top floor, tetiba ada seorang yang Berumur Pertengahan Abad (BPA) menyapaku dari belakang. Damn, i still remember her face but cant recall siapa dia. Aku menyahut salam dia sambil tersenyum janggal.

Seketika suasana agak kaku dan canggung.

"Eh, you still dengan haikal lagi ke?

Soalan pertamanya membuatkan aku lemah lutut, seolah diketuk dengan beluti keras dikepala. Siapa dia, apa dia dan hal tentang dia terus menerjah dalam kotak akal aku. Jelas dan nyata. Aku terkedu tuk menjawab pertanyaannya, hanya mampu menggelengkan kepala sebagai balasan.

"Ok, lepas buka nanti kita sembang panjang ye? I duduk sana je" Kata BPA sambil menunding jari ke arah selatan dari tempat aku. Aku hanya mampu tersenyum mengangguk sambil tersegeh menahan malu. Farid dan Wani hanya diam melihat air muka aku tiba-tiba berubah. BPA berlalu pergi.

"ArghHhHhH....Haikal??!! Ko still lagi buat kerja tu chot?" Soalan yang aku sudah jangka akan keluar dari salah seorang dari my best friends. Soalan dari Wani.

"I tod it over? U said that u will never buat kerja ni lagi? Ko ni lah...Fark!" sampuk Farid dengan nada ketidakpuasan hatinya.

"I'm not, ok??!!" jawab ku keras dan tegas. "Aku cakap aku dah stop, stop la! Enuff said" sambungku. Perbualan kami terhenti dan keadaan tidak seperti tadi sebelum aku disapa BPA. Senyap dan janggal.


4 tahun lepas, aku banyak belajar erti kehidupan dari melakukan kesilapan. Antara kesilapan yang amat besar aku lakukan, adalah menjadi "Escort Boy" aka "Gigolo" aka "Money Boy". Jalan mudah untuk dapatkan duit yang amat lumayan, dan ramai kawan-kawan aku tahu tentang hal ini. BPA adalah antara manusia yang sanggup berhabis semata-mata tuk membeli so called "bahagia" dari gologan kami.

Ye, aku termasuk dalam golongan manusia tersebut. Pada masa tu, aku jadikan kebendaan sebagai ukuran taraf manusia. Aku bukan dari keluarga yang senang, dan bukan juga dari latar belakang yang daif, tapi kehendak dan nafsu tuk memiliki kemewahan sementara, jadikan aku buta tuk menilai baik buruk tindakan aku. Berkenalan dengan Haikal menjadi titik mula hidup aku sebagai money boy.

Aku tak pernah menyalahkan Haikal dalam hal ni, ianya mmg kehendak aku dan aku yang membuat keputusan ni tanpa paksaan sesiapa. Haikal banyak kenalkan aku kepada golongan seperti BPA ni. Dari situ, aku berjinak-jinak dalam dunia hitam ni.

Aku tau, pasti ramai yang tak percaya yang dunia ni wujud di negara kita ni, or said that it just maybe less than 10% community ni yang ada. But believe me, there more than that and u cant imagine how dirty and disgustingly our life as ascort could be.

Aku pernah sampai satu tahap, terima pelawaan seorang lelaki yang berusia sekali ganda aku semata-mata tuk dapatkan bayaran RM20K for only 4 days. Hina kan aku?! But it not mean that im gay, it all just about the MONEY! Aku still ingat lagi apa kata lelaki tu kat aku bila aku tanye dia pasal hal ni. "At my age, I have to buy love if I want to feel being love by someone like you, I know that you are doing it just sake of money, but i dont care".

Duit yang kaburkan aku dari melihat baik dan buruk, butakan aku dari apa yang telah mak bapak aku ajarkan tentang dosa dan pahala. Dan aku alpa tentang ajaran islam yang parents aku bekalkan tuk aku gunakan dalam hidup.

Atas nama Allah dibulan puasa ni, aku pernah berhabis RM23K dalam masa less than a month hanya di dalam club sahaja. Setiap malam muka aku pasti ada di The Ship, Bkt Bintang (one most happening club during 2003-2004) dengan all the bottels and syntatic drugs (e, k, 5, ais and ect). Enjoy bersama so called BFF yang banyak menghancurkan hidup aku dahulu. Ini tak termasuk expenses hidup aku dan top of it, duit hasil haram ni aku berikan pada family aku.

But, aku dah lama tinggal dunia ni after Allah mahu tu tunjukkan kekuasaannya. One of my friend meninggal dunia coz of saluran darah dia pecah, disebabkan oleh overdose ais. Paru-paru dia terlalu deras pam darah ke jantung, menyebabkan saluran dia tak mampu menampung kencangan pam tersebut dan membawa maut pada arwah. During that time, arwah meninggal dalam pengaruh alcohol and drug, and died alone at his house. Selepas 2 hari meninggal dan dah berbau busuk, baru his housemate perasan yang dia dalam bilik coz selama ni. Dia mmg selalu takde di rumah (international ascort).

It my wakeup call and aku perlahan-lahan keluar dari dunia gila ni. At the beginning, is damn serius susah tuk aku adjust my life dari 'got everything' back to the normal i am. I have to sacrificed and let go everything yang aku tak mampu afford. Pindah rumah, jual barang rumah, tukar kereta, hilang kawan, takde kerja, and sampai satu tahap...aku balik jb tuk duduk bersama family aku.

But the true sahabat tak akan biarkan kita down kan...So, that what my friends buat tuk aku. Dengan kata semangat diorg, aku bangit semula and kembali ke KL ni. And alhamdulillah, aku bina hidup aku semula dengan usaha aku sendiri.

Pernah juga aku terserempak 'kawan-kawan' aku yang still doing that job, and they are still the same. Kikis duit orang sana sini. Ye, mmg terlalu lumayan hasilnya, but believe me...jujur ikhlas di bulan mulia ni aku katakan, duit yang senang dapat, senang jugak ianya habis. "easy come, easy go".

Ada gak kawan aku still thinking yang aku masih buat kerja terkutuk tu dari melihat life style aku skg ni, but i dont care what they're thinking. Aku tahu apa aku buat, dan sumpah atas nama Allah yang aku sudah clean dari dunia gelap itu. dan semua yang aku ada ni adalah dari hasil titik peluh aku sendiri, oh tak lupa gak dari bantuan my parent :)

love u mum coz being so understanding :)

24 otak kusut masai serabai:

hud hud berkata...

Thank God u've changed doe. and story bout ur late friend tu serious scary gilaa. and btw congrats coz u hv the effort to change and u made it :D

chotz berkata...

yeah...but ppl around always judge you for what uve done wrong kan...yang baik xpernah di nilai. erm, but it ok...im good what what ever they wanted to say. hak diorang.

RAWNA berkata...

benda yg lalu will keep hunting u. but as long u r strong, and ada org2 yg kuat disamping u, insyaAllah lama2 boleh hilang. cuma semangat dengan iman perlu kuat je. the rest just ignore je la.

faezah_erina berkata...

gosh!!! betul ke u pernah have a sexs with dude just sake of money? gilerrrrrr.

i know you well, but for this thingy...u never story morry kat i kan??!!

what ever reason it is, u know that i love u and always be your side just like u did for me, be strong k.

oh, and other thing, i miss those days masa u kaya dulu la...hahaha. indeed, really miss those moment! and im working on my own blog skg ni.

wait n see k :)

Tanpa Nama berkata...

how to be a money boy?! buhsan la hidup kais pagi makan pagi camni.

Seroja Jingga berkata...

cool..we dun have
to be shy..to tell our past
people made mistake..this entry
is remind me of my fren..also still doing it..
thts life..we've made a choice..GOD BLESS U

Naozu berkata...

yup agreed wif u.. no body has right to judge u.. its between u and god.. and u know ur self better then ne body.. its gud if u regret for wat u hv done.. coz everything happen for a good reason... cheers bro

ajid berkata...

huuu, mcm cerita dlm drama.
bende yg lepas jgn selalu dikenang.
hanya menambah luka jek.
yang penting ape yg kita akan jadi di masa hadapan.
sabar, senyum dan hadapi dunia.

myQza berkata...

kamu berani mengaku melakukan kesilapan. semoga Allah memberi pengampunan yang di pinta.

Congrats!!

Aliph berkata...

hey man... i'm impress!
what an inspiring story. i feel the honesty that u are new person
i believe from inside, u are good
just u took a sip from your devil's cup at past

dOuble[A] berkata...

wohohoo..chotz..
tabik spring r kat ko.brani ngaku sume menda ni kat blog ko..ssh tu..
btw,hopefully idup ko skrg lbih aman+bahagia..
heheheee~

azalia hjsalleh berkata...

omgomgomg
i'm impress with this story !
i do believe there is something good in every evil
alhamdulillah , i like the fact that u dh berubah
becoz i knew , it's not easy to change.
be strong ;)

Mrs Nurul berkata...

sabar je ok. yang penting ko dah berubah.

tak penting dari mane ko mula, yang penting bagaimane ko berakhir nanti.

corakkan mase depan ko dgn nice colour.bukan titik2 hitam ok.

=) peace.

cintaleaixora berkata...

uh...mcm xpercaya...tp bgs la kalo dh berubah.. at least still ada kesempatan dan masa utk baiki kesilapan lalu...
congrates utk urself..
org kate nk berubah kearah kebaikan mmg ssh..but u have done it.. ;)

lumut berkata...

ini realiti dunia..
manusia itu mengejar kesempurnaan..
syukur kau sudah berubah..
igtlah idup ini hanya sementara..
aku bangga ko tabah utk berubah.
tp jgn hanya sekerat jalan.
kuatakan smgt bro!

Karl berkata...

huhu..

haikal...

azli berkata...

salam bro otak kusut... aku baca kisah ko.. satu pengakuan ikhlas.. bagi aku aku tak salah kan bro.. kita manusia mana ade manusia yg betul sempurna..dunia hitam ko biarkan berlalu.. aku mmg respact kat ko dgn ketabahan ko aku tak setanding dengan ko bro.. aku akui ko mmg hebat..pernah hidup dengan dunia glamor..but ko cepat tersedar..itulah hidaayah namanya.. tak kira waktu, masa, tempat dan siapa.. tuhan tunjukkan pada ko.. yup aku akui ko lah lelaki terhebat.. kalu aku belum tentu berpatah balik jika aku di tempat ko itulah hidayah yang ko terima nampak dari mata kepala ko sendiri..Moga Allah berikan pengampunan keatas ko..
sincare from me http://firestartingautomobil.blogspot.com/

EdwarD FirdauS HaikaL berkata...

bro,semua orang ada kesilapan yang pernah mereka lakukan. makanya fird rasa dari kesilapan tersebut menyebabkan kita lebih matang dan kita akan berubah untuk ke arah yang lebih baik.apa yang bro lalui, sama juga dengan fird. tapi yang penting kita dah berubah dan hope ianya kekal.

Tanpa Nama berkata...

kesian at your friend.. meninggal cos of overdose.. seriously i know how it feels.. overdose.. i cant fight it.. and it sucks.. at that time, i thought im gonna die.. seriously.. but thank god im still alive till now.. ~

fatin arina berkata...

x pernah dengar pengakuan begini
salute ngan awk sbb sudi kongsi untk djadikan pengajaran
btw..kekal la dengan apa yang awk lakukan sekarang
n jangan berpaling semula ke belakang..

Adam Arjuna berkata...

bro... dasat la luahan ko nih..?

but, whatever it is, i know dat who know urself better than people do.. kan..

just trust urself..u'll find ur own way...

gua respect lu beb..

Tanpa Nama berkata...

seriously.....i am shock....
x jangka lak ko berani wat pengakuan camni....
tp itulah manusia x pernah lari dari kesilapan....
yang penting kite sedar n nak berubah...ok
keep strong bro

Tanpa Nama berkata...

Thank you :-) look at that emo boy one at this blog:
http://www.emo--boys.info

Tanpa Nama berkata...

Nak juga sorang.
Email kat aku lelaki.ini.perasan@gmail.com

ktip-ktip

The Best Links

si otakkusut

Foto saya
"I’m selfish, impatient, and a little insecure. I make mistakes, I’m out of control and at times hard to handle. But if you can’t handle me at my worst, then you sure as hell don’t deserve me at my best..."

penganut otakkusut

otak+mereka

...............................