isnin yang tak syok mana....

"Kringgggggggg"....8.25am. Damn, Lambatttt!!!!! Cis, permulaan hari dengan makian. bukan dgn bersyukur atleast diam tanpa berkata apa sambil menghisap rokok dikala meredakan "morning glory" kendur semulajadi. Seperti yang slalu aku lakukan. 9.00am my duty as kuli batak bermula.

"It a monday dude! Monday mean pressure aka blues aka haram jadah gampang!. Ponteng je la. Dah lambat pon". Suara Mohd Setan Lahanat Bin Abdul Iblis Keji bergema dalam benak hati aku yang masih mamai dan ngantuk. Frankly say, I'm almost consider his opinion dan maintain terlentang bongkang atas katil sambil mencari alasan bernas tuk hal tu. Otak kanan aku tetiba berfungsi dgn lancarnya mencari alasan tuk tak pergi kerja. Mencari idea tuk membuat dosa. Berdusta!. Uikh, permulaan hari yang akan memberatkan lagi bahu kiri aku.

Sayangnye nk tinggalkan batal peluk n tilam empuk aku. Tiba-tiba aku teringat appointment with one of my client for concept presentation on this evening. Damn, cargas chot. Biar lambat asal selamat. Tangan kanan aku terus meraba mencari hp tuk aku textkan msg to my boss. Mata aku maintain rapat terpejam. "I'm gonna be late today, boss. Stucked in heavy jam" Betambah nota "budak jahat" dibahu kiri aku, yet aku datang kerja walau lewat.

"Message Delivered". Hp aku menggigil memberi notis. Sahabat sejati bernama dunhill adalah yang pertama aku capai dan nyonyot nikmat selepas bgn dari katil. Kebiasaannya, menanti "morning glory" kendur secara alami. Rutin aku sebagai manusia nomal bermula. Tanpa rela sepenuhnya. Hati berkata lagi...Sayangnye nk tinggalkan batal peluk n tilam empuk aku.

"Titt". Pass entry aku bertindak balas dgn sistem pintu punca rezeki aku di office. 10.05am. Aku buat muka toya, masuk seperti boss lagaknya. Mesen ajaib aka computer, aku active kan. Tetiba aku dengar suara sumbang gampang bersuara. Woit "golden boy" boss, management meeting sat lagi. Hang be prepared. Aduh! Management meeting, Damn! Sumpahan ntah keberapa for this morning. Meeting yg paling horror tuk di tandang oleh semua staff office aku. Ngerinya sehebat perang vietnam dan boleh separah luka nuclear kesannya. Sayangnye tinggalkan batal peluk n tilam empuk aku. Menyesal!

1 otak kusut masai serabai:

ajai berkata...

hahaha....kelakar la ko ni bro. apa kes pasal meeting tu? suspen ni.

ktip-ktip

The Best Links

si otakkusut

Foto saya
"I’m selfish, impatient, and a little insecure. I make mistakes, I’m out of control and at times hard to handle. But if you can’t handle me at my worst, then you sure as hell don’t deserve me at my best..."

penganut otakkusut

otak+mereka

...............................