#109 burit punya K.L!! daymmm


Pagi semalam mcm biasa aku kuar 7.45am.
kalau ikut peredaran masa yg masuk akal,aku boleh sampai opis yang aku nk pi interview tu dlm 8.30am.
Paling haramjadah pon kalau jem teruk,aku akan sampai 8.45am.
TAPI, pagi tu antara pagi yg paling haram satheyy syaiton key batcheyyy!
Ntah apa hantu duk kat Jalan Tun Razak pon aku tatau...
Masa kat bulatan segambut aku dah nampak Jalan Kuching jem tak bergerak,so aku sepantas kambing amik Bukit Tunku ikut belakang.
Sampai kat Cokit tu dlm 8.15am,and nak masuk kg baru dah start jem giler babisss.

memula aku sabar...pastu sabar lagi..dan sabar jugak lagi...masih bersabar sambil bersiul (amaran:bersiul amalan syaitan,aku bengang tadi so aku terlupa).Pastu sabar aku dah pergi pergi beli roti canai ngan teh tarik,aku ilang sabar!Aku hon sepanjang jalan kg baru tu...kat depan jem sampai jalan tun razak and polis trepik tgh rileks kat tepi tgk kereta stucked!WTH!
Masa tu dah pukul 8.45am tau tak..apakejadahnye jem mcm setan gondol kat depan tuh?dah tau jem situ pagi pagi..jagalah lalulintas supaya tak jem..ni kadang kadang trepik lite 1st ade polis jaga,2nd trepik lite takde.Pastu bila kau kasi keta laluuuu je kat 1st trepik lite,second trepik lite dah stuck sebab nak tunggu hijau.apelanchau weii..

aku pusing balik kat petronas kg baru gi cilok jln sultan ismail..lega sikit.penyudahnya aku sampai opis kul 9am.Tahniah KL!Tahniah...sistem jalanraya anda sungguh sukses.aku suka....sistem pemparitan korang pon bagus,ponnnnn aku suka.sistem polis trafik jaga lalulintas pon superb..susah beb nak jumpa polis officer yg berdedikasi tahap Mark Gaban mcm tuh..consider la skit..dah tau jalan tun razak mcm gampang pagi2..amik inisiatif la tempatkan 2-3 org polis trepik kat area situ..situ kalau jem bukan kecik anak..dah mcm nak melontar kat Jamratul Aqobah pon ade..sikit hari aku kena bermalam di Mudzalifah la nampaknya kalau jem gini.

Benda ni dah bertahun tahun dah..takde pape action pon korang hambik..
duk rekrut polis2 muda yg poyo abis spm..dpt pegang pistol eksaited mcm dpt pegang tetek Rozita Che Wan..bengang betul aku.Kadang kadang aku rasa mcm wasted giler duk KL nih..baik aku duk Perlis jer,kerja kat Wang Kelian,naik beskal...rilek ajer.babihla..rosak kedtgan aku for the first inpression kat company tu...aku dah la tak penah lambat dtg opis..esok kalau jem mcm ni gak,aku parking tgh2 jalan tun razak tu,tinggal kereta masuk opis.lantakla korang.setan...

18 otak kusut masai serabai:

shahirahkhairudin berkata...

hahahaha..apesal ntah..aku bace entry nih sambil gelak giler babi..tinggal nak jatuh kusi je..

mai la keje kat penang ni wei..aman bahagia..

shahirahkhairudin berkata...

owh ye..lupe lak..bebi..bace n3 baru aku eh..

NAZ berkata...

hahahha. apa kata u pasang bom

zizan berkata...

takziah diucapkan...jangan sampai gila sudah...meh la cari keje kat cyberjaya...aman damai...KRU pun nak pindah sini katanya

Kaleidoscope berkata...

hahahaha...tergelak besar aku baca entri ni despite of having a sympathy for u..:)

orked berkata...

hahahaha..kesian ko chot, aku bersimpati kat hang!!

KL mmg mcm gampang kan. Aku hari-hari pn sama redah jem, lalu tol sampai 2 pn sampai lambat kt ofis. nk je aku bakar tol tuh. budus sungguh kl nie.

Dok sarawak x der tol pn x der jem mcm kl.

joey berkata...

ntah...

tak faham..bayangkan satu hari tu..jalan tu tak berapa sesak

esoknya time kita lewat..jam macam s***!!!

motif semua lambat bangun??..hehe

lumut berkata...

haha...kau mrh lawak gak bro.
aku suke perbndingan yg ko buat atr polis pgg pistol ngan pegang...hahahaha...

sabar bro sabar...
esok jln kaki ok??ehe

iyllienaz berkata...

haha..kelakar wey rekrut polis2 muda tu..
btw, tadi ujan lebat, pemparitan kat s.alam mmg terbaik..semua jalan penuh ngan air..keretaku kena simbah banyak kali ngan air kat cermin depan tu..smpai xnmpk jalan..

RAWNA berkata...

ko bwk motor je.selit sana selit sini.

yoe berkata...

naseb baek sampai gak!! :)

James Danvers berkata...

hahaha... adess... marah betol bro... tu lew pasal sy pegi kije naek moto... hehehe... cilok2 jew.. :P

Ridhwan Marcello berkata...

hah..ap lagi..moh la pindah ke kuala yang x the jem..kuala pilah..hahah..

laaa..dugaan skit jje tuh..moga2 harap byk brsabar la chot..xmo panas bdn nih..xelok tuk buah pinggang(hah??)heheh

Kuda putih mmg selamber badak jje kalo bab2 nih..diorg x the six sense kot nk pikir cam ner nak handle kesesakan..ap kate g sekolahkn mereka..mybe trbukak mata diorg kot..heheheh..

entry ni best..no doubt..

chotz berkata...

lumut bebi:
ye babe, tension tol aku, da la timing dia bebetul msa aku ngah datang bulan.. tup2 jam cam hanj... mendapat!! hahah

shafarshahril berkata...

padan muka full stop =P

Tanpa Nama berkata...

sebenarnya...aku cuba pahamkan...ko dr mana nak ke mana??? huhuu....dldm kl ade due option kalo xnak jam...keluar awal giler (b4 6.30 pagi) atau lewat giler (after 9.30 pg)......apepaun tahniah kerana berjaya menjadi warga KL dengan mengubah laluan dalan masa bebarapa saat kalau dah tau jalan jam.....

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ berkata...

hahaha.
sumpah tak bleh blah cakap pegang pistol cam pegang tutt..tu polis lelaki, kalau perempuan?

lols.

liar sudah pemikiran aku~
hahaha~
dah la, meh kerja kat tempat aku~
boleh berguling je ko atas jalan beb~

AkU berkata...

bawak je la moto..kan senag..selit sana..selit sini..tros dapat anak..opss..hahahha..
traffic KL ngan Penang almost d same..but in sense of attitude..FUH..FUH..!!
Penang leh menang...

ktip-ktip

The Best Links

si otakkusut

Foto saya
"I’m selfish, impatient, and a little insecure. I make mistakes, I’m out of control and at times hard to handle. But if you can’t handle me at my worst, then you sure as hell don’t deserve me at my best..."

penganut otakkusut

otak+mereka

...............................