nota kaki adalah yang isi pentingnya

sekadar gambar hiasan
Haihs

Awalan rancangan dalam akal aku td...ingin mencanangkan kisah lain yang agak siot la tahap kegampangannya. But then, after buat kali pertamanya (bg aku) dan pertama & terakhirnya (menurut/bagi beliau) di YM sebentar td, membuatkan oligasi aku tuk menukar topik datang secara spontan.

Ceritera tersebut aku simpan. Ceritera ini lebih menarik tuk didahulukan.

Bantuan sebatang setengah asap dunhill mempercepatkan otak aku mengarahkan sistem akal aku menyusun ayat tuk membuka cerita.

Dalam aku menjadi blogger tuk kedua kali, aku dapati yang audiences aku kontradiksi dari blog aku yang pertama dulu. Mungkin coz of blog ni, it more personal dan banyak menceritakan perihal aku....so, audience yang aku terima lebih bersikap terbuka dan tidak terlalu polemik dari sebelumnya.

Thank for that :)

Kelebihan ini membuat kan aku ramai kenalan virtual maya yang seperti aku di merata-rata. Yang punya cerita dan tahap ketagihan pada dunia maya yang berbeza. Aku?! masih jauh tuk dilabelkan sebagai blogging addicted.

Terlalu jauh! Mungkin, ayat sedap hati sendiri (this is 3rd entries in less than 24 hours) heee

Pe pon...dari sini aku kenal seorang blogger seperti aku, biar aku gelarkan nya sebagai Mentor Jejaka Jambu Batu (MJJB). Aku jadi follower MJJB ni coz enjoy baca celoteh dan perihal dia sebagai perantau di dunia baru. Menghiburkan dan kadang kala agak menjengkelkan (coz of jealous) huhuhu. Penuh warna warni dan yeah, pendek kata most of you guys pon cam aku gak...tunggu his next new entry.

Kami exchange email n bersapa di YM tuk sekiannya. Bermula dari meraban about kiriman barang, melalut kami terus "rabak teruk" sampai perihal perempuan, katil MJJB single, clubbing, aku ketandusan, gelak dan icon gelak (over used), aku jatuh kerusi, ayah pin....sampai lah ke gurauan aku tuk mengubah orentasi naluri aku. Pendek kata aku dah boleh jawab n lulus cukup-cukup makan la, if soalan SPM ada keluar tanye pasal MJJB ni.

Point nya, kemelalutan kami ni telah membukakan mata akal dan meluaskan pemikiran aku dalam melihat satu enigma kehidupan. Berikut perbualan kami di YM:

Bla...bla...bla...panjang kami merapu, so dipendekkan sehingga aku bergurau about tukar sexs orentasi aku.

MJJB: oooi
MJJB): apa ni
MJJB: kata nak jadi gay
MJJB:
chotz666: if dia tolak aku
chotz666: aku jadik gay la
chotz666: maybe cupid aku dah mati kot
chotz666: time raya aritu
chotz666: coz salah makan
MJJB: ahhahahah
MJJB: dari kau jadi gay
MJJB: baik jadi bisex
MJJB: lagi best
MJJB: dua2 dpt
chotz666: hahahaha
chotz666: cam siot
chotz666: aku rehda
MJJB:
chotz666: maybe aku mati kesorangan
MJJB:
MJJB: bengong

Bla...bla...bla...perbualan melalut sampai ke laut, dan perbualan diteruskan kembali:

chotz666: tu yang terkeluar kes nk jadik gay ni
chotz666: hahahha
MJJB: ahhahaha
MJJB: ntah la
MJJB: kalau pendapat aku la en
MJJB: tak mengambil kira soal agama
MJJB: ahahaha
chotz666: cis
MJJB: aku give it a try je
MJJB: ahahha
MJJB: i mean
MJJB: kita muda lagi doe
MJJB: cuba je la
MJJB: kalau rasa nak cuba

Conversation ni berlarutan sampai aku nyaris maut kerana kelaparan melampau dan MJJB mau bersahur (i guess) for puasa 6 esok.

So, the main point in this conversation is, aku telah lupa tuk menikmati kehidupan sebenar yang bersifat interim ni.

Lupa tuk menjadi diri aku yang sebenar, yang berani mencuba something new dan kadang kala mencabar situasi dalam meraih climax hidup dan kepuasan diri.

Lupa akan quote yang telah lama aku jadikan entiti jati diri...
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”

Dan pastinya...ianya harus ditunjang oleh akal waras dan agama.

nota kaki: maaf andai korang tak paham perkataan bombastic yang amat banyak aku gunakan dalam satu entri...at least korg learn something new la n pepandai sendiri cari maksud dia ye (bg yang xpaham la). yang paham but still tak paham...pi mati lah korg, ada aku kisah?! hahahah peace

16 otak kusut masai serabai:

Tanpa Nama berkata...

setlah lme ko xupdte.. skli updte teros banyak..
*no comment bout ur sex orientation.. be what u wanna be*

a.t.O.k. berkata...

aku x tau nape.tapi aku amat suke kau ckp gampang.knape ek?ouh.otak gampang sungguh aku nih.

myQza berkata...

kadang2 rakan maya ini lebih menyenang dan menghiburkan hati.. itu bagi aku lah.. walau tidak bersua muka terasa hubungan itu ada..

Seroja Jingga berkata...

bagilah kak seroja mjjb punye blog
bleh akak tumpang bengong skali..
well..i love evrysingle of ur entry..

miss u chotz..
kak jingga demam daa

Unknown berkata...

hahaha
nice n3...

cham's berkata...

hahaha wokey la tu :P

Adam Arjuna berkata...

'obligasi'
'kontradiksi'
'polemik'
'enigma'
'entiti jati diri'


hoho... jenuh aku dok belek Kamus Dewan tiap kali baca posting ko nih.. agak sukar nak mencernakan kotak fikiran dan akal aku utk menangkap maksud tersirat di sebaliknya..

aku rasa ko kena letak index atau glosari la kat setiap pengakhiran entry2 ko.. hehe..

errm.. back to the topic.. adakah perbualan ko di ym tu berjaya mengubah jatidiri ko chotz..?

N3aR berkata...

laling, confirmation please... u nak jadi G to the AY or B to the ISEX?? Explanation pleaseee! huh, my cupid pon dah mati... tah kejam tul, left me sowang2.... sesat mana tah!

chotz berkata...

je who:
hahaha...tulah pasal, but bila time malas tu mai...nk sentuh my lappy ni pn xhingin la...haha

jantankeparat:
erkKkK...maybe word gampang tu boleh meningkatkan hormon testosterone hang gak kot?! cuba hang experiment..manalah tau rupanya hang ada kuasa superhero yang hang dapat frm that word :P

si tedi:
saya setuju ngan anda :)

chotz berkata...

kak seroja:
oh...his blog rasanya cam sume org kot kat dalam ni jd follower budak ni...staying overseas. i will ask him k..kalu dia ok, i'll post his url nanti.
oh, ada gak org miss aku rupanye :)
heheheh...hope u recover soon.
p/s miss u too kak jingga :)

tengku fir:
thanks fir

charm:
apanye yang ok...huhuhu

chotz berkata...

adam arjuna:
hahahaha...aku saje jek guna2 perkataan yang blh membelit lidah bg tajamkan minda kita...sekali sekala..hahaha...

azlina aka doremon:
byitch....i miss u babe! where the hell uve been? my rumah just sekangkang maknyah jek dari rumah ko. aku buat 2days straight tau open house...call ko xdapat2. anyway, about my sexs orentation tu, i'll explain it to you later on...

p/s: call me n come over to my crip, banyak new stories n oh, haziq need a babysitter ;P huhuhu

RAWNA berkata...

haha.
kenapa mentor jejaka jambu batu?
btw, aku tak hilang weh.ada je.

chotz berkata...

k.A:
hahaha
coz dia lagi advanced dari aku tuk satu hal ni, and dia begitu jambu yang amat tuk seorang jejaka berjantina lelaki.

hahaha, dapat la nama Mentor Jejaka Jambu Batu.

sepat

Tanpa Nama berkata...

nice post....well sometimespeople that we knew virtually is more helpfull and understandable than people that we knew physically...

chotz berkata...

budak karan:

yeah, it true...but then, im more prefer the real physical friends rather than virtual..huhu

farish izaryl @izreez berkata...

haahh keji lah:p

ktip-ktip

The Best Links

si otakkusut

Foto saya
"I’m selfish, impatient, and a little insecure. I make mistakes, I’m out of control and at times hard to handle. But if you can’t handle me at my worst, then you sure as hell don’t deserve me at my best..."

penganut otakkusut

otak+mereka

...............................