ini pasal aku II

malam tenang, suasana sunyi...hanya bunyi cengkerik membinasakan sunyi. Agak annoying bunyinya, tapi akan janggal tanpanya...itulah cengkerik. berjasa tanpa sedar.

aku nyalakan sebatang rokok dan menikmati indah permandangan KLCC yang jelas bercahaya dari balcony. Indah dan membosankan at the same time. Kemudian, mata aku tertumpu pada dua kelibat dihalaman rumah. Oh, dua adik perempuan aku yang baru sampai petang tadi dari JB sedang berborak. Tanpa niat, aku terdengar mereka mengomel sesama.

"Angah, ko perasan tak last time we came here...I've heard along layan lagu Indo mellow" That the 1st time lah kot dia layan lagu camtu kuat-kuat. Apasal ea? But now, dia dah mereng balik dah...layan lagu bingit tu hari-hari. Trance sangat la tu konon...hahaha" kata uda adik kedua aku yang agak tajam.

"Iks ko ni uda...dia dengar tu, mau dia potong ko punya pocket allowance, padan muka ko..Hehehe. Lah, now dia dengar balik trance tu, it mean dia normal lah tu...if not, ada fungus la kat otak dia tu..hahahaha. balas adik girl aku yang pertama.

Pukiwaklu lah korang....suka suki ni mengutuk aku. Tapi aku relax jek, maintain buat bodoh kat situ n terus masuk dalam bilik. Terus aku terjah katil empuk aku sambil capai remote dvd. Butang play aku tekan dan berkumandang "Eternity by Guru Josh Project".

Ntah la...sejak dari dulu lagi, memang aku dikenali sebagai manusia yang agak pelik dalam keluarga...manusia yang menongkah arus dari kebiasaan yang lain. Kalau budak lingkungan usia 8 or 9 tahun, mesti akan bermain panjat pokok or main lari sana sini...but bunda cakap aku lain, aku lebih suka sendirian mengutip mancis kayu, and buat banggunan menggunakan batang mancis tersebut dalam bilik aku sorang-sorang.

Aku lebih gemar menggodam radio ayah yang elok menjadi mesin masa...lagak seperti Mc Gyver dan di tibai ayah coz radio tu rosak dan dibuang dalam tong sampah. Tu belum lagi aku mencuri kuali bunda di dapur dan jadikan markas mainan askar aku di laman lagi...ah, sungguh indah saat itu.

Pendek kata, till now...aku lebih suka menjadi pelik dari kebiasaan mereka. Termasuk minat aku dalam music ni.

"Along...please la turn down kan volume tu....bising la! ntah lagu hapa ntah dia dengar! Budak ni la....ada kang bunda humban keluar Hifi tu..." antara gertak mak aku masa aku still menumpang rumah dia dulu setiap kali cuti semester.

Bukan aku tak dengar lagu yang ber genre lain, aku dengar dan ada yang aku hafal...cuma yang berirama trance sejiwa dengan aku. Aku dah cuba tuk dengar lambakan track so called normal kat luar tu...but it seem like im trying to be someone else.

Just like hari tu, Shahril tumpang aku balik dari kerja coz his car been stonel lately...dalam perjalanan balik, as usual aku akan play my Ibiza Summer collection sepanjang jalan. Belum suku pon 1st track dimainkan...dia bising suruh tukar lagu lain coz dia pening kepala. Hapa kes bai?! Lu tumpang gua ni...pastu lu plak nk bising-bising pehal?! And top of it, siap assumed aku kaki party and sasau coz layan this kinda of songs! And he admitted yang pada dia, sesiapa dengar lagu ni diluar club, mean that person kinda liar and party type?! Bodoh apa?! Mau jek aku turunkan dia tepi jalan that day and till now gua panas dengan dia!

Wei, memang aku liar, and aku admitted yang aku ni kaki party walau umur aku dah tua! Almost 30! So what?! Seliar-liar and betapa kuatnya aku berparty sana-sini, aku tak pernah pon guna duit org lain and takde pon penah nk nyusahkan org lain la! Memang ko selalu nampak aku banyak missed tongang tebalik atas sejadah buat 5 waktu wajib cam ko, tapi tak bermakna aku takde pegangan agama aku. Aku tau la limit aku, mak pak aku bagi cukup didikan agama or academik tuk aku guna la....it not their fault if aku jadi camni. AKU YANG PILIH JADI AKU SKG NI!

Ko jangan anggap aku lahir kat downtown JB tu, sama cam sesetengah orang yang membesar kat ibukota besar yang lain. Aku tahu mengaji and aku yakin, tajwid and tektik qiraan aku lagi better kot lagi ko...

Even ko punye Al-Fatihah pon aku dengar ko baca banyak time tiba huruf Qalqalah..Qalqalah Sughra wajib dimatikan bacaan wei...bukanya Qalqalah Qubra! Bodoh...tu cakap yang aku ni tak cukup didikan agama?! Bangang punye imam celup! Sapa ntah lantik ko sebagai ustad kat office ni pon...aku musykil! Nilah namanya ustad poser!!! Suka suki cakap perangai aku ni antara ahli neraka coz dengar lagu camni dari nk dengar lagu melayu sendiri.

Aku tau aku banyak buat dosa bai, and aku tak takut nak mengaku...bukan aku bangga, tapi at least aku jujur pada diri aku....tak cam ko yang rasa diri amat bagus dan sempurna. Ko tuhan ke nak tentukan siapa masuk surga or neraka?!

Suka suki ko tuduh orang lain keluar islam coz tak sembahyang...ko tau tak, bila seseorang islam menuduh saudara islamnya yang lain keluar islam tanpa bukti dan 4 mata saksi...keluar islam bagi orang yang menuduh tu! ko pilir, sapa yang keluar islam skg ni? Mmg ko tak cakap direct aku ni keluar islam, tapi ko cakap yang aku ni cam yahudi....so, apa beza dua-dua maksud tu?! Bukan sama kan?!

Bodoh!! Pergi belajar dulu sebelum nak ajar orang. Bila aku tanye mende ni...terdiam plak ko! Pantat lu (maafkan bahasa kasar saya) Memang aku tak pernah missed out every outdoor party event kat malaysia, singapore, thailand and hongkong since tahun 2003 lagi, but at least aku pergi tempat orang tuk tambah pengalaman...ko ada?! malaysia ni pon ko tak abis pusing lagi....banyak bunyi plak. Tak guna satu sen pon duit ko bai! Babi....mmg aku elergic bila orang yang takde pengetahuan agama ni....lagak cam kiai lebai wali! Bangang namanya tu....Bukan nak cakap aku ni pandai...but tak perlu kot kita nk judge orang lain dari apa aspects pon.

Ramai yang menggangap lagu ni hanya boleh dilayan diclub coz of the beat yang fast and electro sound yang over used dalam setiap lagu...but diorg tak tahu, lagu trance ni juga seperti lagu mello indon yang korg dengar...ada yang sedih and some songs ada yang di cipta khas tuk mereka yang patah jiwa...and yang penting, bukan semua peminat dia takde pegangan agama atau sejahat yang korang sangka. ko...dengar lagu kat page aku skg ni...ko bukak kuat-kuat, tutup lampu and hayat betul-betul...boleh nangis woOoOoO...sedey beb!!!

ok...gua nk minum susu n tido.

heeeee n out!

p/s: speedzone anyone on next upcoming satuday?! jom join aku...huhuhu

(pics below ni masa latest speedzone event...happening gila)

8 otak kusut masai serabai:

ikanbilis berkata...

pasal imam celup tu merata saja asal kita berfiesta ade je la yg tuduh menuduh macam la diorang tu smayang cukup on time cukup khusyuk kan...

anyway.. wei mana ada silent disco ah? rindu la last try kat sunburst gila best =)

Tanpa Nama berkata...

ahaha.. aku dgr boleh kte most of the time.. time normal.. time "tak normal".. tp so far xde spe sound.. oh ye.. betul ckp ko.. some trance songs sedih kot.. plg senang elements of life tiesto.. die ade mcm unsur sedih.. patah semangat but thru the end of the song.. die mcm naek balik.. ok aku merapu.. haha...

Tanpa Nama berkata...

btw... lupe lak.. JUMPA DI GENTINGGGG !!! kuru2 ~ !!

farish izaryl @izreez berkata...

club2 heheee

avegalion berkata...

kes kite sama ler beb... coz life style, "alim clup" nie selalu judge yg merapu2... buat hukum sendirik... padahal, "riak" dia menunjuk alim kat org tu.. tak dia pikir pulak?!

mlm esok.. nak turun clubing ramai2... jom! hehehe

chotz berkata...

ikanbilis:
loh....silent disco?
maaf saya xpenah pi club!
hahahaha

sorry la bro, xtau kat mana just penah try kat event2 jek...

je who:
yeah...see u there

farish h:
club?! nope, outdoor event lagi syok kot
xoxo

avegalion:
oh tak...malam sok saya kena jaga anak..
hehehe
have fun

cham's berkata...

chotz tak yah layan je org "sakit jiwa" neh! kita tak kacau dia, dia plak lebih2 dari family kita...pe-ke-hal?!?

Tanpa Nama berkata...

page ni baru terbaca
mcm best je knl lu lbh dpd bace je kisah2 lu chotz

hahaa..

u inspiring me

p/s
sedey x dpt tgh entri post yg aku buat manala tau x sempat..hehe

me
noname lagi
mesti ko bosan kan dgr nama aku
kita bkn knl pon
wpn ko bole detect my ip add

c u..di mana ya?
alam barzakh @ maya (pilih jak)
merapu lebey daaa... ;)

ktip-ktip

The Best Links

si otakkusut

Foto saya
"I’m selfish, impatient, and a little insecure. I make mistakes, I’m out of control and at times hard to handle. But if you can’t handle me at my worst, then you sure as hell don’t deserve me at my best..."

penganut otakkusut

otak+mereka

...............................